İlk o günlerde yakından tanımıştım Kemal Demirel’i.

 

CHP Parti Meclisi üyesiydi. Elinde bir dosya.

 

İçinde haritalar, krokiler.

 

Bandırma-Bursa- Bilecik arası çift hatlı elektrikli tren hattı kurulmasını istiyordu.

 

İlk basın toplantısını da Bursa sınırları içinde yer alan tek tren istasyonu olan Harmancık’a bağlı Gökçedağ’da düzenliyordu.

 

Arkasından imza kampanyaları, basın toplantıları bir birini izledi.

 

Ve Kemal Demirel’e hemen lakap da takıldı: “Tren Kemal”

 

Kemal Demirel, kimileri alay etse de ilk günkü ciddiyeti ve samimiyetiyle projeyi savunuyordu.

 

Deniz Baykal’ı da ikna etmişti ki, 1999 seçimlerinde Fomara’da düzenlenen mitingde 200 bininci imzayı da ona attırmıştı.

 

Üstelik Baykal, söz de veriyordu:

 

“Bursa’ya demiryolu gelecek. Kemal Demirel’in projesini sonuna kadar destekliyorum. İktidara geldiğimizde temelini de ben atacağım”

 

Bu proje Kemal Demirel’le özdeşleşmişti artık. 15 gün önce yapılan CHP MYK toplantısında, Baykal, Demirel’in demiryolu projesini örnek gösteriyor ve ekliyordu:

 

“Kemal bey, Bursa’ya demiryolu getirmek için Türkiye’yi ayağa kaldırdı”

 

22 Temmuz seçimlerine sayılı günler kala Türkiye genelinde “mazot” Bursa’da ise “demiryolu” siyasetin gündemine oturdu.

 

Demirel’in gündeme taşıdığı projeyi MHP Bursa milletvekili Adayı İsmet Büyükataman da destekliyordu.

 

Sonunda iktidar partisi de, trene el attı.

 

Dikkaldırım’da Büyükşehir Belediye Başkanı Hikmet Şahin ve diğer milletvekili adayları ile birlikte seçim çalışmaları yapan AKP Grup Başkan vekili Faruk Çelik, konuyu bir adım daha ileri götürerek, önümüzdeki dönemde Bursa’nın hızlı trenle tanışacağını söylüyordu.

 

Asıl bombayı ise Eskişehir’de çok renkli bir seçim kampanyası yürüten Maliye Bakanı Kemal Unakıtan patlatıyordu.

 

Eskişehir’de Kurulu Türkiye Lokomotif ve Motor Sanayii AŞ'de (TÜLOMSAŞ), ABD'ye ihraç edilecek 50 adet lokomotif şasisi ile ilgili düzenlenen sipariş protokolü imza törenine katılan Unakıtan, TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman’a sesleniyordu:

 

“Ben Eskişehir’in bakanıyım. Eskişehir’i demiryolu ile Gemlik’e bağlamazsanız, organize sanayi bölgesine demiryolu getirmezseniz sizi Eskişehir’e sokmam”

 

Geçirdiği rahatsızlığı inanç ve azimle yenerek eski sağlığına kavuşan Kemal Demirel ise bugünlerde atom karınca gibi nerdeyse köy köy dolaşıyor.

 

Küçük Kumla’daki bir çay bahçesinde karşılaşınca sormadan yapamıyoruz.

 

Demirel, projenin tüm siyasi partiler tarafından benimsenmesinden mutlu ama bir konuda sitem ediyor.

 

Projeyi gündeme kendisinin taşıdığını ve hiç olmazsa mücadelesinin dile getirilmesini istiyor.

 

Yine aynı heyecanla anlatıyor.

 

Projeyi iktidara geldiklerinde mutlaka gerçekleştireceklerine inanmış. Osmaneli-Yenişehir üzerinden Bursa- Karacabey, Balıkesir ve Bandırma’ya bağlanacak demiryolunun Gemlik ve Mudanya çıkışlarının da olacağını söylüyor.

 

Ve iktidara da yüklenmeden yapamıyor.

 

“Bütçeye ödenek koymadılar. Bu yıl sadece projenin güncelleştirilmesi var. Bunu ancak biz gerçekleştiririz”

 

Yine de yıllarca mücadelesini verdiği projesinde haklılığının ortaya çıkmasının mutluluğunu çevresiyle paylaşıyor.

 

Bakalım Kemal Demirel’in rüyasını gerçekleştirmek kime kısmet olacak.

 

Ama hangi iktidar yaparsa yapsın demiryolu Bursa’nın hakkı ve bunu elde edecek.